WHO RUN THE WORLD? GIRLS

      
 
Jag har haft väldigt blandade känslor inför den här internationella kvinnodagen som va i helgen, både någon slags härlig kämparglöd, men också mycket ilska och sorg. Är detta något som vi ska få massa "grattis" för. ja, Grattis, du är kvinna...?! Jag menar det är väl ingenting direkt att fira om man ser på hur kvinnorna har det i världen jämfört med männen idag. Visst det blir bättre, eller? om man tänker på nazistattacken som hände under natten i helgen så känns det inte så just nu. Det är en stor sorg att de ska sluta såhär. Men det är inte slut än, inte på långa vägar, på Söndag är det en Stödmanifestation angående allt som har hänt under helgen som gått. 
 
Under denna dagen (8/3) tänkte jag först gå och demonstrera i Lund, det blev inte av, jag kände inte någon pepp överhuvudtaget heller. Under kvällen åkte jag till Landskrona istället för att hänga hos anna och emma och alla deras engagerade vänner. Det blev en riktig härlig kväll, men vegantacos, mellofest och sällskapsspel lite väl för sent.  Nu funderar jag på att bli aktiv inom F! i landskrona, där det verkligen behövs. 
Hela förra veckan jobbade jag och denna veckan också och ev, nästa, helt plötsligt rullar det på med timvikariejobb i malmö, sjukt härligt. Och veckan efter det är det egypten som gäller i 3 veckor, galet!
/M
Upp