Hejdå 2012 Del 1

januari
Januari var en ganska ljus månad, det gick mycket upp och ner, för det första blev mitt hår kort, mina dreads hade jag tröttnat på då, emma kom hem efter några månader i tanzania, de va mkt fint att se henne igen! Jag träffade en del fina vänner innan jag skulle upp till helsjön igen. jag kom tillbaka till helsjön, gick långa promenader i skogen med min finaste hanna. jag och gabbi sjöng och spelade låten fast car på storforum på skolan. Det kom en hel del snö till helsjön, så vackert! jag va i göteborg med familjen, hängde med måns och sevve. och fikade med Neggan!
 
 
februari
I början av månaden var jag i göteborg en helg. Allting var ganska random men kul. Jag och Amanda kom in på Yakida, när det var 21 års gräns, såg massa små kändisar och dansade järnet! dagen efter träffade jag mathi som jag inte sett på ett halvår. Vi gick ut vi också, slutade med att jag hängde med helsjöfolk på olika ställen i göteborg, sov på ett randomställe någonstans. Ja det spårade ur helt enkelt. Men kul hade jag iaf.
Jag åkte hem på sportlovet, kändes ganska jobbigt av någon anledning, trivdes så bra på helsjön då. Kom hem till ett skånevinterland. Jag tog mycket foton, åkte skridskor med mamma och moa, träffade många fina vänner. när jag kom tillbaka till helsjön mådde jag ganska dåligt, de var mkt jobbiga saker som hände. de blev bättre när egypten närmade sig, och i slutet av månaden åkte vi!
 
mars
Det här var den bästa månaden på hela året, eftersom jag var i Egypten hela månaden. Det finns knappt några ord på hur jag ska beskriva tiden där, särkilt på Anafora. Det var en fantastisk plats, fyllt med så mkt värme och kärlek och omsorg. Jag lärde mig mycket om mig själv där. Vi arbetade där dom två första veckorna med lite vad som helst, lärde oss lite arabiska, trivdes! den tredje veckan kom fler folk som gick på helsjön. Då hade vi  studentkonferens med många olika människor, vi jobbade en sista gång. Och sen tog vi förväl av stället, vilket var väldigt jobbig för mig. Men dom två andra veckorna var också härliga. Vi reste runt en del i Egypten. Det bästa var nog Sinai. 4 på morgonen skulle vi upp för berget för att hinna se soluppgången. Hälften av vägen red vi dromedar, det enda jag såg då var en stor stjärnklar himmel. De var så fantastiskt vackert! När vi väl var uppe var det en fin utsikt och en vacker soluppgång. Vi var även i Dahab, i kairo och besökte sopstäderna, besökte pyramiderna. Jag kom hem till ett kallt sverige, och hela resan kändes som en dröm. Åh vad jag vill dit igen!
 
 
 
 
april
jag hade vårkänslor och helsjön började närma sig sitt slut, men jag deppade inte för det. Hängde mycket med carl och hanna, mina fintussar. Vi satt mycket ute på balkongen emellanåt och såg solnedgångar. jag skaffade instagram och blev ganska nördig.. På påsklovet var jag i stugan, träffade veronika i ängelholm, fikade med vänner och hade påskmys hos mig med mandy, annie, emma och amanda, hur mysigt som helst! Min födelsedag var fin med gött häng på helsjön, frukost på sängen och allt  och sen dans i almebergs vardagsrum. jag började hänga lite i björkliden också med emma, maja och mike, mysiga människor! jag var med och
planerade maskeradbalen på helsjön!
 
 
maj
maj var en intensiv med väldigt rolig månad. Jag saknade egyten väldigt mycket och Jag sa hejdå till helsjön, de blev många tårar och mycket kramar, vi avslutade året med en rolig maskeradbal och mys vid brasan med helsjöfolk på kvällen. Sen åkte jag med maja och emma hem till maja i tranemo! där tog vi långpromenader och pratade om allt och ingenting. Sen åkte vi vidare till England! en väldigt spontan resa. Att vara spontan kanske inte alltid är de bästa, de lärde jag mig av den resan, haha. Vi hälsade på emmas kompisar i kent först, sen vidare till London, där vi kom vilse, men hann se en del av london! de var en kort men galen resa!
 
 
juni
 I junimånad hände allt från bröllop till studentfester, möhippa och middagar i lusthuset. Dessutom fick jag reda på att jag hade kommit in på gospellinjen, vilket gjorde mig så glad och hoppfull! jag hade äntligen kommit in! En helg var jag i göteborg för att hälsa på Måns och Sevve och deras fina nya lägenhet i Kortedala!
Jag gick runt på studentfester också veckan därpå, vilket var mycket roligt, längtade tillbaka litegrann. Sen var det möhippa för min kusin Ingrid i Linköping, min första möhippa! Under midsommar åkte vi upp till Stockholm, till Ingaro, för att på midsommardagen var det bröllop, min kusin Ingrid gifte sig! Väldigt härlig dag och kväll!
Upp