Jaha, då var det Jul igen

Tiden rinner bara iväg, det har gått en termin på glimåkra och när jag tänker tillbaka så har jag lärt mig sjukt mycket, även om det har varit jobbiga stunder. Jag har gnällt och gråtit över mitt liv och kännt totalt ensamhet emellanåt. Men någon gång måste man ta tag i sig själv, trots att det gör ont. Jag kommer förhoppningsvis vara starkare och gladare till våren, men på våren kommer det hända mer grejer, man kommer ta mer eget ansvar. Alla är vi olika och har våra svårigheter, mer eller mindre.
Jag trodde att bara hösten skulle vara helt fantastisk på många olika sätt, och alla pratar om hur fantastiskt det är.Och alla tror att man är så himla lycklig som går på gospellinjen. Vilket jag blir lite arg över, för så är det inte alltid. Det har varit fint emellanåt, javisst har de det. Men jag tror att många, inte bara jag, har mycket att brottas med. Särklit när man ska prestera en del. Jag bara inser vilken dålig självbild och självförtroende jag har haft och har fortfarande, särkilt när det gäller musik. Man måste ta tag i sig själv ibland, det är jobbigt, men nu gör jag äntligen det.
 
Dagarna har gått fort, vi har lussat en hel dag med klassen. Samuel Ljungblahd har varit på besök i Skolan. Vi har slutligen haft en härlig Julfest, med mycket mat, spex och dans kring granen. Och nu har den första helgen gått här hemma i Lund och idag är det Julafton. I lördags Julhandlade och fikade jag, Amanda och Sofia i stan, mysigt att träffas igen! Sen bestämde jag och amanda att kanske kanske i höst åka till Anafora i egypten igen och volontärarbeta där i några månader, om pengarna räcker och så.. ÅÅH hoppas hoppas det blir av! Igår hade vi syskonen+Anton våran årliga tradition, vi spelade upp våra årets 3 bästa låtar. Det var svårt för mig detta året. Lyssnade på mycket musik i våras och i somras då jag också var på WOW. Sen har jag ju blivit inspirerad av gospel, som är en ny favorit! Här är mina tre bästa + några till!---> årets bästa
 
Hoppas ni alla får en riktig GOD JUL! /M
Upp