Stockholm & Uppsala 1 ~ 5 november

Det har blivit dåligt med blogginlägg den senaste tiden, men när mitt förra inlägg om min ilska pågrund av alkoholen fick omkring 35 unika besökare och 2 kommentarer så måste jag ändå fortsätta. Så jag tänkte lägga upp lite bilder från min stockholms och uppsala resa som va för ungefär 1 månad sedan, min systemkamera har legat hemma och sammlat damm, de har varit instagram som varit min enda aktiva fotointresse.
Första kvällen såg jag idolgenrepet LIVE, fantastisk upplevelse!
Storband och att se erik rapp live slår ju allt!
 
På lördagen hade jag en hel dag med min fina helsjön-gabbi som nu bor i stockholm! hon kunde inte stockholm bättre än jag, haha! men efter en lång fika och mycket letande kom vi iaf till skansen, det blev lite väl sent, så det hade precis börjat skymma, men vi fick komma in i huvudentrén och gick runt i ett mörkt skansen, lagom mysigt, vi såg en get iaf. och en fantastisk utiskt. Och sen bestämde vi oss för att gå till akvariet, där såg vi helt fantastiska djur!
 
 
 
 
sen åkte jag till uppsala för att hälsa på finaste emma, vi gick på trevlig förfest och träffade hennes fina teologvänner, så himla roliga personer, kommer bli fantastiska präster och emma med såklart!
 
Vi gick runt i fina uppsala dagen efter, shoppade, fikade och gick på taizemässa på kvällen!
Uppsala är en sjukt mysig stad, kan tänka mig att bo där någon gång i framtiden
 
 
 
 

 
sen åkte jag tillbaka till stockholm och fick en skymt av globen och en snabbt besök på brommaplan på betels folkhögskola, min fina gospelkompis, samuel bor där! Så jag fick se skolan och träffa hans fina kompisar litegrann, är som vanligt en tidsoptimist, fastnade på betel och hämtade sakerna i stureby och va nog någon annanstans i tankarna så jag missade tåget, hur dumt som helst. Samuel ringde och tyckte att jag  bara skulle bara ta tåget efter med samma biljett, det gjorde jag. Och det gick förvånasvärt bra, förutom lite gnäll från konduktören, men hon slängde inte ut mig eller gav mig någon böter, vilken tur!
 
och tänk om två veckor åker jag till stockholm igen, tihi, spontant och väldigt rätt känner jag :) / M
Upp