Hold my head inside your hands, I need someone who understands. I need someone, someone who hears, For you, I've waited all these years.

Vad är de lyckligaste perioden eller ögonblicket i ditt liv? Jag har fått den frågan några gånger.
 
-För de första tänker jag alltid på studenten, det ögonblicket när man sprang ut och tårarna rann längs kinderna och de första man säger till mamma är " Jag klarade det!"
 
- Men när jag tänker efter lite mer så tänker jag på hösten 2010. Jag var väldigt glad då, förutom i september då allt var ganska kaos. Men under den hösten så lärde jag känna en väldigt fin vän i Götet, jag åkte mycket upp dit och hälsade på, under den tiden träffade jag också en väldigt fin person som jag blev kär i. Jag insåg att jag är inte kär i kärleken, jag är verkligen kär i personen. Dessutom var jag med dom två på Håkan konsert. Hur fint som helst. Då var jag sjukt lycklig. (sen lämnade dom mig, men det är en annan historia)
 
- Sen precis ibörjan av helsjön, just det ögonblicket när jag satt uppe på berget med en fin pojke och solen höll just på att gå ner, (lite lagom klyschigt sådär) och han spelade en låt för mig på sin gitarr. åh, det var verkligen fint, solen lyste på honom då när han sjöng och spelade, de går inte riktigt att beskriva, Jag var väldigtväldigt glad då.
 
-Sen Helsjön, i våras, min födelsedag, jag hade fina människor omkring mig som alltid hade funnits där under hela året. Min födelsedag var väldigt rolig, särkilt när vi dansade i vardagsrummet. Jag insåg hur mycket jag kommer sakna det här.
 
- Och såklart Anafora, de två veckorna när jag arbetade där, lärde mig lite arabiska, Jag bara va, levde. Det var härligt.
 
På något sätt känner jag att nr 2 och den sista slår allt. Det va länge sen jag upplevde något liknande. 
Nu undrar jag,(Mina få, men fina läsare!) Vad är era Lyckligaste perioder eller ögonblick i era liv, jag är nyfiken, Behöver höra något glatt just nu, berätta?
#1 - - Carl:

Jag måste också säga att jag haft fina stunder på Helsjön! Det är nog få gånger jag har mått så bra som där! Kommer inte på något specifikt tillfälle just nu, för de var många. (Stefans kyss hör inte till ett av tillfällena...)

Sen har jag haft många fina stunder hemma hos Saga och Hela Isebringfamiljen! Firade nyss hennes student, och hade tårta och vin till frukost.

Och så var det en underbar tid när jag träffade Malin, och är fortfarande en underbar tid såklart :3

Svar: finfint!
Maj L

#2 - - emma:

solnedgången vid vättern är alltid lika vacker.
när jag varit i taizé, allting är bara så himla bra där. Gud känns så nära. jag känner så mycket mycket livsglädje när jag är där.
när min mormor kramade mig, för då försvann alla bekymmer. hon fick mig att känna mig älskad som ingen annan.

där har du några stunder. jag ska tänka vidare. det var fint att läsa dina stunder.

Svar: åh, vad fint att du dela med dig!
Maj L

Upp